FAQ-header

Mijn website ziet er niet goed uit na een (grafische) aanpassing van mijn reseller

 

Het kan gebeuren dat nadat wij grafische aanpassingen aan uw website hebben gedaan deze er vreemd uitziet. De aanpassing lijkt niet of maar half gedaan.

Meestal is dit een zgn. "cache"-probleem van uw browser.

De cache is een soort "geheugen" van de browser. Normaal gesproken zorgt deze ervoor dat een website sneller geladen wordt; een deel van de site hoeft niet helemaal van internet opgehaald te worden, maar staat al op uw computer. Als er echter een aanpassing aan de website is gedaan kunt u beter de cache van uw browser legen om te voorkomen dat deze de oude instellingen blijft gebruiken.

Het legen van de cache

Firefox 2 en 3 (Mac):

  1. Kies "Extra > Privégegevens opruimen..." ("Tools > Clear Private Data...") uit de menubalk bovenin (de toetscombinatie cmd + shift + delete doet hetzelfde).
  2. Vink de gewenste opties aan, belangrijk is dat in ieder geval "Buffer" ("Cache") aangevinkt is; hierin staan de oude gegevens opgeslagen.
  3. Klik op de knop "Privégegevens nu opruimen" ("Clear Private Data Now").
  4. Herlaad de website door op de blauwe ronde pijl bovenin het browservenster te klikken; de website wordt nu opnieuw opgehaald vanaf internet.

Firefox 2 en 3 (PC):

  1. Kies bovenin het browservenster "Extra > Privégegevens opruimen..." ("Tools > Clear Private Data..."), (de toetscombinatie ctrl + shift + delete doet hetzelfde).
  2. Vink de gewenste opties aan, belangrijk is dat in ieder geval "Buffer" ("Cache") aangevinkt is; hierin staan de oude gegevens opgeslagen.
  3. Klik op de knop "Privégegevens nu opruimen" ("Clear Private Data Now").
  4. Herlaad de website door op de blauwe ronde pijl bovenin het browservenster te klikken; de website wordt nu opnieuw opgehaald vanaf internet.

Safari

  1. Kies uit het eerste menu bovenaan ("Safari") de optie "Verwijder cachebestanden..." (de toetscombinatie alt + cmd + e doet hetzelfde).
  2. U krijgt de vraag of u zeker weet dat de cachebestanden verwijderd worden. Klik de knop met "Verwijder".
  3. Herlaad de website met het ronde pijltje bovenin het browservenster; de website wordt nu opnieuw opgehaald vanaf internet.

Internet Explorer 6

  1. Kies bovenin het browservenster "Tools > Internet Options".
  2. Zorg dat de tab "General" actief is.
  3. Klik onder het kopje "Temporary Internet Files" de knop "Delete Files".
  4. Er opent zich een venster met de vraag of u het zeker weet, klik "OK".
  5. Sluit het venster met "Internet Options" af door "OK" te klikken.
  6. Herlaad de website door op het knopje met de twee groene pijltjes te klikken; de website wordt nu opnieuw opgehaald vanaf internet.

Internet Explorer 7

  1. Kies bovenin het browservenster "Tools (een knopje met een tandwiel) > Delete Browsing History".
  2. Klik het knopje "Delete Files..." achter "Temporary Internet Files".
  3. Er opent zich een venster met de vraag of u het zeker weet, klik "Yes".
  4. Klik "Close" in het "Delete Browsing History"-venster.
  5. Klik op het knopje met de twee groene pijlen, rechts van de adresbalk; de website wordt nu opnieuw opgehaald vanaf internet.

Terug naar overzicht
 

LinkedIn
Twitter
Cleanbits
ipv6