FAQ-header

Ik krijg geen nieuwe mail meer binnen, hoe kan dat?

 

Wanneer u bij ons ook uw mail ophaalt, hebt u een zogenaamde POP-box op onze mailserver. U kunt dit vergelijken met een postbus voor uw gewone post. Is uw POP-box vol, dan kunnen er geen nieuwe berichten meer bij, en krijgen mensen, die u een mail proberen te sturen een foutmelding.

Nu hangt het van de instellingen van uw mail-pakket af, hoe met de mail in de POP-box wordt omgegaan. Normaal gesproken haalt uw mail-pakket de mail van de server op, en plaatst deze op uw eigen computer. Uw POP-box wordt dus iedere keer leeg gemaakt. Maar als bij u staat aangegeven, dat uw mail op de server moet blijven staan, dan wordt slechts een "kopie" van de mail gemaakt. De orginelen blijven op de server staan, en uw brievenbus loopt langzaam vol...

U kunt zelf controleren hoe uw mailpakket staat ingesteld:

Outlook Express

  1. Kies onder de menuknop "Extra" de optie "Accounts..." (Tools > Accounts > Email).
  2. Selecteer uw account en klik de knop "Eigenschappen" (Properties).
  3. Kies de tab "Geavanceerd" (Advanced).
  4. Onder het kopje "Bezorging" kan een vakje aangevinkt worden voor "Een kopie van berichten op de server achterlaten" (Leave messages on the server)
  5. Zorg ervoor dat het vakje NIET aangevinkt is, zodat de berichten, iedere keer als u uw mail ophaalt, op de server opgeruimd worden.

Netscape Messenger

  1. Kies onder de menuknop "Edit" de optie "Preferences".
  2. Klik op "Mail & Newsgroups".
  3. Kies "Mail Servers".
  4. Klik onder het kopje "Incoming mailservers" de knop "Edit..." aan.
  5. Kies de tab "POP"
  6. Controleer het vakje voor de tekst "Leave messages on the server", dit mag NIET aangevinkt zijn.

Apple Mail

  1. Kies in de menubalk boven in het scherm de knop "Mail".
  2. Klik "Voorkeuren..." (Preferences) aan.
  3. Er opent zich een nieuw venster, met bovenin verschillende knoppen.
  4. Kies "Accounts" (de knop met de @)
  5. Selecteer het betreffende account.
  6. Kies bovenin het ernaast getoonde venster de knop "Geavancerd" (Advanced).
  7. Zorg ervoor dat het vakje voor "Verwijder bericht na ophalen:" (Remove message after download" AAN staat.
  8. U kunt dan in het onderstaande keuzevak kiezen na hoeveel tijd het bericht van de server verwijderd moet worden. Wij adviseren om hier "onmiddelijk" (immediatly) te kiezen.

Terug naar overzicht
 

LinkedIn
Twitter
Cleanbits
ipv6