Wat doen jullie bij spam? |
Wat is spam? Ongevraagde e-mails zijn normaal en geaccepteerd, denk daarbij aan persoonlijk contact, een vraag die je aan iemand naar aanleiding van zijn website stelt, etc.
Na aanmelding voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief krijgt de eigenaar van het e-mailadres een "verzoek om bevestiging" opgestuurd, met daarin de vraag of hij zich daadwerkelijk wil aanmelden voor de mailing. Indien de houder van dat e-mailadres de vraag bevestigt, geeft hij expliciet aan dat hij toestemt met de ontvangst van e-mails via die mailinglist. Stuurt de eigenaar van het bewuste e-mailadres geen bevestiging terug, moet er vanuit gegaan worden dat iemand anders dat adres heeft opgegeven (of dat de eigenaar zich heeft bedacht). Wordt er desondanks toch e-mail van de mailinglist naar hem toegestuurd, zijn die e-mails op te vatten als spam. Ons netwerk omdat bij een spam-melding onze servers in zogenaamde blacklists kunnen komen, waardoor het voor onze andere klanten ook niet meer mogelijk is om e-mail te versturen via bepaalde providers. Voor meer informatie kun je kijken op: www.rijksoverheid.nl
|